Husqvarna

Husqvarna har en lång och traditionsrik historia med mer än 325 år av innovation. Den första fabriken grundades redan 1689. Idag är bolaget stadigt växande på den internationella marknaden för skogs-, park- och trädgårdsprodukter. Marknaden för just skogs- och trädgårdsprodukter utgör nära 90 procent av koncernens försäljning idag. Självklart tycker vi på Effect att det är ett spännande uppdrag att få vara en del av att producera Husqvarnas kommunikation. Kombinationen av tradition och innovation hos Husqvarna tycker vi är fascinerande

Husqvarna Image

Vårt samarbete med Husqvarna rör marknader både i Norden, Baltikum, Storbritannien och Sydafrika. Tillsammans når vi snabba och rationella kommunikationslösningar genom att arbeta iterativt och nära Husqvarna group.

I raden av uppdrag för Husqvarna ingår bland annat idéarbete och utformning av butiksmaterial och annonshantering för Norden samt digitalt och analogt kampanjmaterial. Vi hjälper också Husqvarna med utveckling, design och byggnation av mässor mot både konsument och proffs. En av de största var en omfattande produktlanseringsturné var av robotgräsklipparen Automover, under en tid då robotgräsklipparen inte gjort sitt stora genombrott. Produklanseringsturnén för Automover gick över hela Sverige med nedslag på platser där målgruppen rör sig, allt från torg och köpcentrum till flygplatser. I arbetet med att lansera Automover gjordes även ett omfattande utvecklingsarbete av återförsäljarledets roll för att öka försäljningen av robotgräsklipparen.