Snart i var mans trädgård?

Vi är otroligt stolta över att få Husqvarnas förtroende att hjälpa dem visa upp en av deras största produkter på den Nordiska marknaden – Robotgräsklipparen Husqvarna Automower®. Husqvarna frågade sig var man kunde få maximalt genomslag i relativt köpstarka målgrupper och tog beslutet om en stark närvaro på de Nordiska ländernas respektive största flygplatser.

Klipp där du står!

Vi ville låta produkten i hög grad tala för sig själv och skapade en gräsyta inomhus, där produkten kunde visas ”in action”. Vi specialtränade dessutom den närvarande säljpersonalen som pratade med kunderna i direkt anslutning till eventen.

Då flygplatserna medger en hel del spilltid för sina resenärer såg vi denna arena som exemplarisk för denna typ av introduktion av avancerad teknik.

Uppföljning och effekt.

Vi tar alltid hänsyn till effektmål redan innan vi börjar tänka kring idé och genomförande av denna typ av event. I detta fallet följde vi noggrant upp besök, intresse och orderläggning för respektive plats samt över tid. Detta gav oss konkret och agerbar information att återkoppla till Husqvarna.

 

 

Effect-Automower